Udržitelnost

Tradice a inovace jsou pro společnost Weleda stejně důležité. Jsou základem našeho dlouhodobého závazku ke třem pilířům environmentální, společenské a ekonomické udržitelnosti.

Co děláme proto, abychom byli jednou z nejudržitelnějších
značek na světě?

S prvním produktem, který jsme na trh uvedli už v roce 1921, se snažíme konat v souladu s přírodou. Udržitelnost je velké a komplikované téma, které ve Weledě bereme vážně. Protože planeta nepatří jen nám a je důležité ji zachovat zdravou a prosperující i dalším generacím. A jak k udržitelným otázkám v naší společnosti přistupujeme?

 

Udržitelnost je srdcem našeho podnikání už od úplného začátku. Důkazem může být certifikát UEBT „Sourcing with Respect“, který jsme mezi kosmetickými značkami získali jako první. Jde o ekologickou certifikaci, které je těžké dosáhnout, pokud své závazky nemyslíte opravdu vážně. Díky tomuto štítku si naši zákazníci mohou být jistí, že se naše produkty skládají pouze z takových ingrediencí, které byly získány udržitelným způsobem a s respektem k lidem i planetě.

 

Pár rychlých ekologických faktů:

- každý náš produkt má certifikaci NATRUE, která zaručuje, že je vyroben z přírodních a organických látek, bez syntetických přísad a minerálních olejů, bez silikonů a petrochemických derivátů, bez mikroplastů či tekutých plastů i bez jakýchkoliv umělých přísad. Kromě toho dokládá, že použitý palmový olej pochází z certifikovaného udržitelného zdroje a že jsou všechny látky v produktech biologicky odbouratelné.

- více než 80 % surovin je organického původu

„Pokud jde o kvalitu, neděláme kompromisy,“ vysvětluje vedoucí podnikové udržitelnosti ve Weledě Stefan Siemer a dodává: „Naším cílem je, aby naše děti a vnoučata měly stejné příležitosti, jako my. Nechceme si vše uzmout pro sebe a nic nenechat těm, kteří přijdou po nás“. Tato odpovědnost je pak trojí: ekologická, sociální a ekonomická.

 

Sociální udržitelnost

Svět netvoří jen příroda, ale také lidé. Snažíme se být féroví i k nim – ctíme spravedlivý obchod, vyplácíme férové ceny, navazujeme dlouhodobé obchodní vztahy, zajišťujeme bezpečné pracovní podmínky a podporujeme sociální projekty.

Sociální udržitelnost

Ekologická udržitelnost

Založili jsme několik vlastních biodynamických zahrad a spolupracujeme s přibližně 50 zemědělskými partnery po celém světě, kteří podporují kvalitu půdy, biologickou rozmanitost a místní ekosystémy. Naším cílem je ekologické zemědělství, proto se propojujeme se zemědělskými skupinami, které si uvědomují nezbytnost zdravé půdy.

Environmentální udržitelnost

Ekonomická udržitelnost

Jsme upřímní ve všech finančních rovinách, nemáme dluhy a disponujeme zdravým kapitálem. Weleda je dodnes ve vlastnictví neziskových organizací, které byly vytvořeny zakladateli společnosti. „Udržitelnost je o lidech, planetě a zisku. Ve Weledě se snažíme zisk vyvažovat tím, co je dobré pro planetu. Když se rozhodujeme, vždy se sami sebe zeptáme: Přinese nám to zisk? Neublíží to planetě? A je to správné pro lidi?“ vysvětluje výkonná ředitelka Weleda UK Jayn Sterland.

 

Samozřejmě, i my máme co zlepšovat – aktuálně jsou to naše obaly. „Nejsme dokonalí, ale pracujeme na tom,“ říká Stefan Siemer. Do roku 2022 jsme si proto stanovili splnit cíl, a to, že nejméně 65 % obalů bude vyrobeno z recyklovaného plastu nebo z bioplastů. První změny můžete pozorovat už nyní, například naše deodoranty jsou vyrobeny ze 70 % z recyklovaného plastu, tuby krémů Skin Food z 50 % a dětské produkty dokonce ze 100 %.

 

Ekonomická udržitelnost

Jsme „Green Beauty“ už od roku 1921

více jak 100 let pěstujeme rostliny a vyrábíme z nich produkty pečující o pokožku a podporující lidské zdraví. Podnikání v souladu s přírodou jsme se začali věnovat ještě před tím, než začaly být znatelné klimatické změny i než se přírodní kosmetika stala takovým hitem. Jako značka jsme odpovědní za všechna místa, kde působíme i za pracovníky, kteří pro nás rostliny pěstují, sklízí a dále zpracovávají. Udržitelnost vnímáme jako podporu ekosystémů a lidí, díky kterým můžeme podnikat. To je podle nás správné.

Doporučujeme

Mandlové čisticí mléko

Výjimečně jemný, neparfemovaný způsob, jak vyčistit a obnovit citlivou pokožku.
75 ml
289,00Kč

Pupalkový Anti-age krém na kontury očí a rtů

Jemná péče zpevňující namáhanou pokožku kolem očí a úst.
10 ml
649,00Kč

Balzám na nohy

Osvěží a zjemní unavenou, suchou pokožku nohou.
1 Hodnocení
75 ml
229,00Kč